Noutăți

Reclamații privind zborurile de legătură: cum să evitați problemele atunci când cumpărați zboruri de pe platforme populare

Potrivit fondatorului Oro Complaint, Balis Rinkus, popularitatea zborurilor cu conexiuneScyscanner, Kiwi, Kayak, Google Flights și altele, numărul plângerilor pasagerilor a crescut semnificativ.

Expertul a oferit sfaturi despre cum să se evite problemele atunci când se cumpără zboruri de legătură și a identificat cele mai frecvente greșeli făcute de pasageri.

Potrivit expertului în drepturile pasagerilor companiilor aeriene, B. Rimkus, numărul plângerilor din partea pasagerilor care au cumpărat bilete pentru mai multe zboruri separate, dar fără legătură, a crescut semnificativ în acest an.

„Adesea, pasagerii cred că zborurile de legătură pe care le cumpără sunt zboruri de legătură, dar în realitate cumpără zboruri separate. Foarte adesea, aceste zboruri sunt cumpărate prin intermediul unor platforme populare de rezervare a zborurilor.

Acest lucru înseamnă că, dacă primul zbor este întârziat sau anulat, biletul pentru al doilea zbor nu este protejat, iar pasagerul poate pierde banii plătiți pentru acesta.

De asemenea, puteți suferi și alte neplăceri, deoarece compania aeriană nu va fi responsabilă pentru al doilea zbor – acesta va fi tratat ca o „neprezentare”.

Din păcate, aceasta este responsabilitatea pasagerului și nu există nicio modalitate de a vă ajuta să recuperați banii pe care i-ați pierdut sau să obțineți despăgubiri, cazare sau masă.

Un lucru pe care îl putem face este să informăm pasagerii despre astfel de riscuri și să îi sfătuim cum să evite astfel de probleme”, spune B. Rimkus, fondatorul Oro Complaint.

Pasagerii sunt adesea motivați să aleagă zboruri individuale în detrimentul zborurilor de legătură datorită economiilor pe care le pot face. Astfel de bilete pot costa cu câteva sute de euro mai puțin decât zborurile de legătură.

Prin urmare, atunci când zboară mai multe persoane, de exemplu o familie cu copii, există o diferență destul de mare. Iar pasagerii subestimează adesea faptul că zborurile întrerupte pot însemna nu numai bani pierduți, ci și mult stres.

Alți pasageri, după cum a observat dl Rimkus în cursul investigării plângerilor, adesea nu își dau seama că au cumpărat zboruri separate în loc de un zbor de legătură mai sigur atunci când caută bilete potrivite pe platformele de căutare și rezervare a zborurilor.

Platformele de rezervare etichetează adesea astfel de combinații de zboruri cu termenul englezesc „self-transfer”, însă pasagerii nu înțeleg ce înseamnă de fapt acest termen și își dau seama de diferența reală doar atunci când călătoria lor a fost întreruptă sau când există consecințe financiare semnificative.

Potrivit dlui Rimkus, unii pasageri nu apreciază pe deplin riscurile asociate cu transferurile auto-direcționate, inclusiv din cauza barierei lingvistice.

Doriți să evitați problemele? Iată o regulă importantă de reținut

Așadar, la ce trebuie să fiți atenți atunci când trebuie să schimbați avionul pentru a evita nu numai costurile, ci și durerile de cap suplimentare? B. Rimkus, expert în drepturile pasagerilor companiilor aeriene, vă îndeamnă să vă amintiți o regulă importantă.

„Dacă cumpărați un zbor de legătură de la o companie aeriană low-cost precum Ryanair, Wizzair sau EasyJet, puteți fi aproape întotdeauna sigur că va fi un zbor separat și nu un zbor de legătură.

Companiile aeriene low-cost nu oferă aproape niciodată zboruri de legătură – dacă o fac, sunt excepții foarte rare.

Prin urmare, dacă intenționați să faceți o conexiune, asigurați-vă că luați în considerare eventualele perturbări și costuri”, recomandă B. Rimkus, expert la Oro Complaint.

Un alt exemplu sunt așa-numitele companii aeriene tradiționale, precum Airbaltic, Lufthansa, SAS, Finnair sau Turkish Airlines, care, spre deosebire de transportatorii low-cost, sunt membre ale alianțelor internaționale ale companiilor aeriene sau au acorduri cu alte companii aeriene tradiționale.

Prin urmare, atunci când un zbor de legătură este perturbat, companiile aeriene tradiționale fac, de obicei, aranjamente prompte pentru pasagerii lor, folosind baza proprie sau cea a altor membri ai alianței.

B. Rimkus subliniază, de asemenea, că este deosebit de riscant să se cumpere zboruri individuale fără legătură, cu o diferență mică de timp între zboruri.

De exemplu, atunci când există doar o oră și jumătate sau chiar mai puțin între zboruri, ceea ce este, de asemenea, adesea cazul itinerariilor generate de platformă.

„Poate părea foarte convenabil la prima vedere, dar, din experiența noastră, riscurile sunt și cele mai mari”, subliniază el.

Potrivit expertului, situațiile în care primul zbor este întârziat cu mai puțin de trei ore sunt deosebit de frecvente și extrem de frustrante, deoarece pasagerii nu au dreptul la despăgubiri.

Între timp, al doilea zbor pleacă la timp, iar pasagerii pierd pur și simplu zborul.

„Expertul în reclamații aeriene ne reamintește că se pot acorda compensații atunci când un zbor are o întârziere de trei ore sau mai mult din motive independente de voința companiilor aeriene.

„De asemenea, sfătuim întotdeauna pasagerii să rețină că nu ora de plecare a avionului este cea care contează, ci ora de închidere a porții.

Chiar dacă avionul este încă în picioare și ajungeți când porțile sunt deja închise, nu veți urca în avion decât dacă personalul companiei aeriene este foarte amabil”, sfătuiește el pasagerii.

Expertul în drepturile pasagerilor companiilor aeriene a împărtășit, de asemenea, un sfat simplu care poate fi util pentru pasagerii care nu au altă opțiune decât să aleagă zboruri separate fără legătură.

„Desigur, întotdeauna este mai sigur să luați un zbor direct. Zborurile de legătură sunt următoarele pe scara siguranței, dar dacă nu aveți această opțiune și totuși trebuie să alegeți zboruri separate fără legătură, una dintre opțiunile cele mai sigure este să vă planificați călătoria astfel încât al doilea zbor să nu fie până a doua zi sau a doua zi.

Unii pasageri aleg această opțiune atunci când au mai mult timp la dispoziție sau zboară printr-un oraș pe care nu l-au vizitat încă.

Această scurtă escală poate fi un punct culminant distractiv al călătoriei, reducând în același timp șansele de probleme cu zborurile de legătură”, spune expertul.

Leave a Response