Noutăți

UE și China încep negocierile privind tarifele pentru mașinile electrice

UE a avertizat anterior că mașinile electrice importate din China vor fi supuse unui tarif suplimentar de 38% începând cu luna iulie, în urma unei anchete privind subvențiile chineze acordate industriei auto, ceea ce ar putea declanșa un război comercial.

Potrivit unui purtător de cuvânt al UE, comisarul european pentru comerț, Valdis Dombrovskis, și ministrul chinez al comerțului, Wang Wentao, au avut sâmbătă o conversație telefonică „cordială și constructivă” pentru a discuta despre ancheta UE privind subvențiile acordate de China producătorilor de automobile electrice.

Potrivit purtătorului de cuvânt al UE, Olof Gill, UE a subliniat că orice rezultat convenit al anchetei va trebui să abordeze în mod eficient problema subvențiilor dăunătoare.

„Ambele părți vor continua să discute la toate nivelurile în săptămânile următoare”, a declarat el.

Ministrul chinez al comerțului a scris pe rețeaua socială „X” că s-a convenit începerea consultărilor în timpul convorbirii telefonice.

Beijingul a fost înfuriat de o anchetă lansată de Bruxelles anul trecut pentru a proteja producătorii europeni care se confruntă cu creșterea importurilor de mașini electrice chinezești ieftine.

Comisia Europeană propune impunerea de tarife suplimentare producătorilor chinezi: 17,4% pentru BYD, 20% pentru Geely și 38,1% pentru SAIC.

UE susține că nivelul tarifelor propuse depinde de subvențiile de stat pe care aceste companii le primesc de la bugetul chinez.

Producătorii chinezi de automobile electrice care au cooperat cu UE vor fi supuși unui tarif de import de 21%, în timp ce cei care nu au cooperat vor fi supuși unui tarif de 38,1%.

Aceste tarife se vor adăuga la taxa de import existentă de 10 %.

Taxele vor intra în vigoare provizoriu de la 4 iulie și definitiv din noiembrie.

Cu toate acestea, UE este deschisă negocierilor cu China cu privire la modalitatea de soluționare a subvențiilor sale.

Tarifele UE, deși ridicate, ar fi mai mici decât taxa de 100% impusă de SUA în luna mai.

Sectorul automobilelor din Europa este mândria industriei sale, având mărci bine cunoscute precum Mercedes și Ferrari. Cu toate acestea, se confruntă cu amenințări, una dintre acestea fiind trecerea Chinei la automobilele electrice.

Bruxelles-ul acuză China că încearcă pe nedrept să devanseze producătorii auto europeni, ale căror mașini vor trebui să fie nepoluante din 2035.

Leave a Response