Noutăți

Priză la domiciliu sau stație de încărcare: care modalitate de a vă încărca mașina electrică economisește cel mai mult timp și bani

Cu toate acestea, șoferii care aleg să utilizeze vehicule ecologice se confruntă, de asemenea, cu dilema locului de încărcare a acestora.

Cel mai bun mod de a profita de rentabilitatea mașinilor electrice este de a le încărca la domiciliu, plătind pentru electricitate în conformitate cu tarifele planului de furnizare disponibil.

Cu toate acestea, consumatorii care aleg să le încarce folosind o priză de uz casnic sunt rapid dezamăgiți. Experții explică de ce se întâmplă acest lucru.

Julius Areška, șeful departamentului Clienți privați din cadrul Enefit, o companie de soluții pentru energie verde, subliniază că, atunci când șoferii iau în considerare achiziționarea unei mașini electrice, se gândesc adesea la încărcare în termenii a două mituri.

Unii decid că o mașină electrică nu este pentru ei deoarece este nevoie de un timp relativ lung pentru încărcare. Alții estimează că conduc destul de rar și că pot suporta o încărcare lentă folosind o priză de uz casnic.

Cu toate acestea, ambele convingeri sunt greșite.

Rozeta nu este cea mai rațională alegere

„Încărcarea mașinilor electrice direct de la o priză este posibilă din punct de vedere tehnic, dar în practică este foarte ineficientă.

În funcție de capacitatea bateriilor mașinii, ar fi nevoie de cel puțin 20 de ore pentru încărcare. Indiferent cât de rar folosim mașina, probabil că nu am vrea să suportăm o zi de încărcare”, spune Areška.

Și mai rău, încărcarea unui vehicul de la o priză de uz casnic nu este sigură.

Încărcarea unui vehicul electric utilizează toată energia disponibilă, pune o sarcină mare pe linia electrică și durează relativ mult timp, ceea ce poate cauza încălzirea firelor și un incendiu în casă.

Atât viteza de încărcare, cât și problemele de siguranță pot fi rezolvate prin stații de încărcare dedicate. Pentru utilizatorii privați, sunt disponibile în mod obișnuit unități de 11 kW sau 22 kW.

Calcularea duratei de încărcare a bateriei unei mașini electrice este ușoară – trebuie doar să împărțiți capacitatea bateriei la puterea de încărcare.

Aceasta înseamnă că o mașină electrică cu o baterie de 60 kWh, cum ar fi un Volkswagen ID. 4″ ar putea fi încărcată de la 0 la 100% în aproximativ 3 ore la o stație de 22 kW și în puțin peste 5 ore la o stație de 11 kW.

Cu toate acestea, este important să verificați mai întâi dacă sursa de alimentare disponibilă este suficientă pentru stația de încărcare pe care ați ales-o. În cazul în care nu este suficientă, trebuie să contactați operatorul de distribuție a energiei (ESO) al companiei pentru a crește puterea de alimentare.

„Există unii consumatori care cred că acest timp de încărcare este lung. Dar să recunoaștem, mașinile sunt staționare cea mai mare parte a zilei. Dacă această perioadă este folosită pentru încărcarea mașinii electrice, atunci nu se pierde deloc timp. „, subliniază șeful segmentului de clienți privați al Enefit.

Stațiile de încărcare private, de obicei montate pe perete, economisesc spațiu și au dispozitive de protecție împotriva supratensiunilor și supracurenților, astfel încât vă puteți conecta mașina electrică și o puteți lăsa peste noapte – odată ce bateria este plină, încărcarea se oprește și mașina este gata de plecare dimineața.

Cu o centrală solară, este deosebit de rentabil să încărcați mașina electrică în timpul zilei, folosind producția de energie electrică în timp real.

Soluțiile inteligente precum Enefit Volt Home, care se asigură că mașina electrică este încărcată atunci când electricitatea costă cel mai puțin, vă pot ajuta, de asemenea, să economisiți bani.

„Este demn de remarcat faptul că electricitatea este de obicei cea mai scumpă pe piață între orele 19:00 și 21:00. Deci, dacă aveți un plan legat de Nordpool și începeți să vă încărcați mașina după ce ajungeți acasă de la serviciu, veți plăti mai mult decât ați putea.

Soluțiile inteligente încep automat să încarce mașina electrică conectată la stație atunci când electricitatea este cea mai ieftină”, recomandă Areška.

Defecțiunile sunt extrem de rare și pot fi rezolvate de la distanță

Unii consumatori presupun adesea că instalarea unei stații de încărcare private va costa mulți bani. Cu toate acestea, este adevărat că toate tehnologiile noi evoluează, devin mai eficiente și mai ieftine în timp.

În prezent, o stație de încărcare de 22 kW pentru o singură mașină electrică poate fi achiziționată fără a cheltui nici măcar 1.000 EUR.

În plus, pe piață apar soluții de închiriere a stațiilor de încărcare. Deși acestea sunt însoțite de o garanție de reparare și înlocuire gratuită, Areška dă asigurări că utilizatorii nu ar trebui să își facă griji cu privire la eventualele defecțiuni tehnice ale stațiilor de încărcare, deoarece acestea sunt extrem de rare și, de obicei, pot fi rezolvate în câteva minute de la distanță.

„Rezolvăm 95% din probleme de la distanță. Cea mai frecventă problemă este blocarea software-ului pe stații, dar atunci este suficientă o simplă repornire.

Utilizatorii aplicațiilor inteligente legate de stații întâmpină uneori probleme de conectivitate atunci când stațiile sunt situate în garaje subterane.

Totuși, aceasta nu este o problemă a stațiilor, ci a telefoanelor și a furnizorilor, și ar trebui pur și simplu să fie luată în considerare atunci când se alege o locație pentru stație”, spune Julius Areška.

În plus, pentru consumatorii privați care aleg să cumpere sau să închirieze stații, Enefit oferă și reduceri la electricitate în rețeaua publică de încărcare Enefit Volt, care va ajunge la 1 000 de stații în acest an și în anii următori.

Leave a Response