Noutăți

Să joci jocuri pe calculator? Găsiți mai ușor un loc de muncă

Se pare că aceste activități vă pot ajuta să găsiți mai repede locul de muncă dorit. Chiar și 56%. Potrivit datelor ManpowerGroup, 56% dintre angajatorii la nivel mondial caută talente analizând abilitățile pe care un potențial angajat le-ar fi putut dobândi jucând jocuri pe calculator.

„Capacitatea de a gândi strategic, de a lucra eficient într-o echipă, de a fi creativ, de a fi inovator – acestea sunt calitățile pe care angajatorii le caută la viitorii angajați.

Aceste abilități sunt dezvoltate din ce în ce mai mult prin jocuri pe calculator”, spune Evelina Latyšovič, Head of Business Operations la Manpower Lituania, o companie globală de soluții de resurse umane.

Conform ManpowerGroup, mai mult de 80% dintre utilizatorii de internet joacă jocuri pe calculator în prezent.

Acestea din urmă ajută la învățarea modului de gestionare a celor mai recente tehnologii, deoarece acestea sunt cel mai probabil să fie utilizate în domeniul jocurilor pe calculator.

„Cunoașterea metavistelor, a realității virtuale și a instrumentelor IoT devine din ce în ce mai importantă pe piața muncii. Acesta este domeniul în care persoanele care stăpânesc jocurile pe calculator sunt cele mai competente.

Aceștia știu deja ce sunt avatarele metaverse și cum funcționează, iar în viitorul apropiat acestea vor deveni o nouă formă de întâlnire de afaceri, în cadrul căreia ne vom vedea mai des cu colegii în realitate virtuală decât prin apeluri video pe distanțe lungi.

Metavisata este un spațiu online în care oamenii se pot întâlni, interacționa și salva mediul atunci când sunt offline, ceea ce nu este posibil pe platformele Teams sau Zoom, de exemplu”, spune Latyšovič.

Cele mai căutate competențe pe piața forței de muncă în prezent sunt leadershipul, munca în echipă, comunicarea, creativitatea și gândirea critică.

Cu toate acestea, expertul remarcă faptul că unii angajatori încă nu sunt conștienți de faptul că toate aceste calități se regăsesc cel mai adesea la persoanele care stăpânesc jocurile pe calculator.

„Pentru a câștiga, jucătorii trebuie să rezolve rapid problemele, să gândească strategic, să joace în echipă și, foarte adesea, să fie chiar creativi”, spune Latyšovič.

Potrivit acesteia, jocurile pe calculator de tip puzzle și quiz, cum ar fi „StarCraft”, „Civilization” necesită atât un răspuns, cât și o strategie bine gândită, nu numai pe termen scurt, ci și pe termen lung, curse – World of Warcraft (jucătorii au propriul lor avatar, pe care îl îmbunătățesc în diverse moduri) necesită o cooperare coordonată cu alți actori, „Mario Kart dezvoltă capacitatea oamenilor de a lua decizii rapide, de a planifica și de a-și folosi bine timpul.

„Aceste abilități sunt perfect aplicabile rutinei zilnice de lucru a operatorilor de producție și de mașini, a tehnicienilor de control al calității, a profesioniștilor din depozite și din construcții.

În plus, realitatea virtuală poate învăța diferite stiluri de comunicare și chiar limbi. De exemplu, în Second Life, utilizatorii își creează personalități diferite pe măsură ce se joacă.

Acest lucru îi ajută să învețe să își adapteze stilurile conversaționale și comportamentale la situația în cauză.

Astfel de abilități sunt utile pentru profesioniștii din funcțiile de asistent administrativ, analist financiar și manager de servicii pentru clienți, care trebuie să aibă de-a face zilnic cu multe persoane diferite”,” spune dna Latyšovič.

În viitor, ne vom juca la locul de muncă

Gamificarea este un concept în creștere rapidă care este relevant nu numai în contextul jocurilor pe calculator, ci și pe piața muncii.

Potrivit experților, gamificarea urmărește să sporească motivația și implicarea angajaților în activitatea lor zilnică. În acest fel, se urmărește creșterea productivității echipei și îmbunătățirea performanței întreprinderii.

„Jocurile pe calculator îi atrag pe oameni nu numai datorită poveștilor lor captivante și captivante, ci și datorită sentimentului de satisfacție care rezultă din câștig.

Câștigul este ceea ce face fericită o persoană care joacă jocuri pe calculator pentru distracție. Este același sentiment – satisfacția de a câștiga – pe care talentul îl caută la locul de muncă”, crede ea.

În prezent, unul din doi membri ai Generației Y și ai Generației Z se simt subestimați la locul de muncă. Chiar și 79% jdintre respondenți spun că o mai mare recunoaștere din partea managerilor lor le-ar spori satisfacția și motivația profesională, potrivit ManpowerGroup.

„Gamificarea la locul de muncă este un lucru care îi poate ajuta pe angajatori să își integreze mai ușor talentele în procesele de zi cu zi și să crească eficiența muncii lor.

Net 89%. „Respondenții la un sondaj ManpowerGroup au declarat că gamificarea i-a făcut să se simtă mai productivi și mai fericiți la locul de muncă.

Cum ar putea arăta acest lucru în practică? De exemplu, lucrătorii mecanici dintr-un depozit ar putea utiliza echipamente de realitate virtuală pentru a obține puncte pentru sarcini, la fel ca într-un joc video”, spune Latyšovič.

Să ne jucăm pentru a găsi talente

Ea mai spune că utilizarea gamificării poate crește probabilitatea de a găsi candidatul potrivit.

„Un proces de recrutare tradițional cu un interviu structurat are o șansă de 50% de a găsi persoana potrivită. În schimb, integrarea evaluării gamificate îi face pe candidați mai implicați în interviu și le dezvăluie personalitatea.

În plus, angajații care primesc formare gamificată spun că se simt mai motivați și mai productivi în timp ce învață (83%), în timp ce cei care primesc formare obișnuită (61%) se simt neproductivi”, explică Latyšovič, care explică integrarea elementelor de gamificare în procesele de căutare a candidaților și de învățare.

„Studiul ManpowerGroup Employment Outlook Survey 2023” a chestionat peste 40 000 de angajatori și angajați din 41 de țări din întreaga lume pentru a evalua atitudinea acestora față de competențele care pot fi dobândite în jocurile pe calculator și aplicate la locul de muncă. Mai multe informații despre sondaj

Leave a Response